(...)Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?"
Pink Floyd "Wish You Were Here"
The drawing
on the left is absolutely unrelated to the post's content but May 13th is
inexorably approaching (yes, I know, the
amount of candles is just appalling). As I've promised here's a complement of a previous post - several steps between step 6th and 7th. I admit that the presentation is a little cursory because of a chronic lack of time.
Rysunek obok jest absolutnie bez związku z treścią wpisu,
ale 13 maja zbliża się nieubłaganie (wiem, liczba świeczek na torcie wygląda
zatrważająco). A teraz obiecane uzupełnienie poprzedniego wpisu, czyli kilka kroków między pkt. 6 a pkt. 7. Przyznaję, prezentacja będzie nieco pobieżna, ponieważ cierpię na chroniczny brak czasu.
6A. Choice
of colors. I used mix of orange, sepia and violet here.
Paint was very diluted at the beginning.
Right after painting with that mixture I added some salt to make an
varied stone texture.
6A. Dobór kolorów. Zastosowałam mieszankę pomarańczowego, sepii oraz fioletu. Na tym etapie farba
jest bardzo rozwodniona. Tuż po nałożeniu akwareli na kartkę dodałam nieco soli
dla urozmaicenia faktury kamienia.
6B. A lot
was happening here. I put some watercolors on lighted parts of the portal and darkened
shadowed parts. I put more attention to
bring out three-dimensional elements
without delving into the details. The sky and the water on the
foreground were darkened. Also it's hard to overlook replacing the dead forest
with a starry sky. I adjudged that trees
would distract the viewer (at least they distracted me :) ).
6B. Sporo
sie działo. Nałożyłam akwarelę na oświetlone części portalu, a te zacienione
zacieniłam jeszcze bardziej, przykładając większą niż w poprzednim podpunkcie
uwagę do wydobycia trójwymiarowości poszczególnych elementów. Nie zagłębiałam
się jednak jeszcze w ornamenty. Przyciemniłam również niebo i wodę na pierwszym
planie. Trudno też przeoczyć zastąpienie białego lasu rozgwieżdżonym niebem, w
celu skupienia uwagi obserwatora na bardziej istotnych elementach.
6C. Details
with not too diluted watercolors.
6C. Detale niezbyt rozwodnioną akwarelą.
6D. Details
with a pen.
6D. Detale cienkopisem.
9B. In
steps 8th and 9th from the previous post I added portal's reflections. Here I merged
elements in an inner part of the portal's arch by deepening the shadow.
9B. Poza dodaniem odbicia (które zostało omówione w punktach
8 i 9 poprzedniego wpisu), "scaliłam" nieco bryłę w wewnętrznej
części łuku poprzez pogłębienie cienia własnego (och, nienawidzę posługiwać się pseudo-fachowym językiem, ale chwilowo nic
lepszego nie przychodzi mi do głowy).
Next
weekend I'll write a nice and easy post about illustrations for a children
book!
W
przyszły weekend wpis lekki, łatwy i przyjemny na temat ilustrowania książki
dla dzieci!
Creates beautiful art...check.
ReplyDeleteIs an ethereal beauty herself...check.
Enjoys metal music...check.
I think i've found the perfect woman. :)